V pogovoru s prijateljico sva ugotavljali, da so se v času korone zmanjšale naše potrebe in posledično temu tudi poraba. Nekaterim je po tem ostalo več ali sploh prvič kaj denarja na računu. Zaključek je tak: smo sužnji potrošnje, smo poneumljeni porabniki, smo neodgovorni obremenjevalci narave. Ves čas pa si podajamo velike besede o tem, kaj bi bilo potrebno narediti, da bi bil svet boljši.

Mi bi morali postati boljši. Namesto kupčkanja – delitev. Kdo je in kaj mera delitve? Deliti bi morali na pol: tisti, ki jemlje, tistim, ki dajejo. Hatidže to pokaže na primeru svojih čebel v Medeni deželi – kdor ne upošteva tega pravila, povzroči uničenje. Ali še znamo deliti na pol ali pa se borimo za vsak, še tako majhen odstotek prevlade nad drugimi? Ker je delitev po resničnih potrebah iluzija marksizma je, za sedanjo človeško zavest, primerna delitev na pol. Tako je vsem jasno, koliko imajo sami in koliko imajo drugi. Brez skrivalnic in goljufanja. Takrat se lahko pokažejo sposobnosti ustvarjanja plusa ali minusa v družinskem proračunu. S poučevanjem ljudi o pravšnji porabi, varčnosti in tudi razumevanju učinka želje, bi se osvobodili prekomernega dela, ki je rezultat prekomernega potrošništva. Kapitalisti, vam ideja ni všeč? Razumem tudi zakaj.

Ljudje imamo različne potrebe, različen pogled na to kaj je nujno in kaj je luksuz, čemu se lahko odrečemo in čemu ne. Začeti je treba pisati seznam: kaj imam in kaj mi je odveč? Kroženje stvari po principu izmenjave in darovanja je super začetek za to, da se osvobodimo odvisnosti od stvari in denarja. Mnogi ljudje imajo radi vidne kazalnike (nad)moči: velik, a nepotreben avto, veliko in pol prazno hišo, vikend tu in tam, ki je v resnici vsem v breme, zlato kartico in prazen bančni račun z bremenom negativnih obresti, dva ali tri pasemske pse, za igračo, pa… Kdo ve, kaj še? Kopičiti, kopičiti, kopičiti breme pod katerim se enkrat zlomi še tako upogljiva hrbtenica.

Postanimo boljši: korak po korak. Spreglejmo iluzijo ugodnih nakupov, zastonj daril, ki to niso, vab trgovcev, ki obljubljajo vse, da bi se le ujeli na njihov trnek. Zaupajte preizkušenim receptom previdnosti: obrnite vsak evro dvakrat, sprašujte zakaj in kako zastonj, ker zastonj darila ni. Največkrat je kupčija s hudičem, kot je to zastonj golaž pred volitvami.

Mimi Šegina

1.7.2020

 

 

 

 

Komentiraj


Sponzorji in donatorji